W dniach 22 – 26 sierpnia w Szkole Podstawowej w Sieciechowicach odbyły się zajęcia zorganizowane w ramach projektu „Wakacyjny wypoczynek dzieci i młodzieży”. Wzięło w nich udział 40 uczniów naszej szkoły, którzy pod opieką nauczycieli aktywnie i w ciekawy sposób spędzali ostatnie dni wakacji.

W poniedziałek udaliśmy się na wycieczkę do Ojcowa i Pieskowej Skały. Podczas pobytu w Dolinie Prądnika mogliśmy zobaczyć najbardziej charakterystyczne miejsca Ojcowskiego Parku Narodowego – Grotę Łokietka, Bramę Krakowską, Zamek w Ojcowie czy Kaplicę na Wodzie. Drugą część wycieczki spędziliśmy w Pieskowej Skale, gdzie podziwialiśmy piękny renesansowy zamek oraz odbyliśmy spacer pod Maczugę Herkulesa. Była to bardzo udana wyprawa, wróciliśmy do domu zmęczeni, ale bardzo zadowoleni.

We wtorek uczestnicy projektu zawitali na basen w Miechowie, gdzie pod opieką ratowników i pań nauczycielek przez 90 minut korzystali ze wszystkich atrakcji – zjeżdżalni, jacuzzi czy ściany wspinaczkowej. Wesołej zabawie nie było końca i dzieci z żalem opuszczały Miechów.

W środę w naszej szkole miał miejsce „Dzień Artystów”. Każdy uczestnik zajęć mógł zaprezentować swoje zdolności artystyczne – malarskie, rzeźbiarskie czy wokalne. Na kilka godzin szkoła i jej najbliższe otoczenie zamieniły się w wielki artystyczny plener, gdzie królowała szeroko rozumiana sztuka.

Czwartek przebiegł pod znakiem sportu. Uczestnicy zajęć rywalizowali w różnorodnych konkurencjach i zabawach na szkolnym „Orliku”. Strzały na bramkę, przeciąganie liny, bieg po ósemce, wyścigi, rzuty do celu – wszystkie te i inne konkurencje cieszyły się wielkim powodzeniem i przyniosły dzieciom wiele radości i satysfakcji z osiągniętych sukcesów. W trakcie zawodów ich uczestnicy otrzymali słodki poczęstunek.

Piątek, czyli ostatni dzień zaczął się od wycieczki po najbliższej okolicy. Najpierw wędrowaliśmy wzdłuż doliny Dłubni, potem przyszedł czas na podziwianie pięknego lessowego wąwozu na granicy Sieciechowic i Grzegorzowic, a na koniec naszej wędrówki mogliśmy podziwiać piękne krajobrazy otaczających Sieciechowice terenów. Po powrocie do szkoły uczestnicy wycieczki mogli zregenerować osłabione dwugodzinną wędrówką organizmy słodyczami, kiełbaskami z grilla i napojami serwowanymi przez nauczycieli.

Były to bardzo udane zajęcia. Wszystkie dzieci bardzo chętnie przychodziły każdego dnia do szkoły, gdzie mogły wesoło i aktywnie spędzić ostatnie dni wakacji. Jeśli dodamy do tego piękną pogodę, która przez cały czas towarzyszyła dzieciom i nauczycielom wakacyjne zajęcia należy uznać za przysłowiowy „strzał w dziesiątkę”. Mamy nadzieje, że w przyszłości nasi uczniowie będą mogli uczestniczyć w wielu równie ciekawych projektach.

Organizatorem zajęć „Wakacyjny wypoczynek dzieci i młodzieży” było Stowarzyszenie Oświatowe „Razem Nauczyciele i Rodzice dla Oświaty”, działające w Gminnym Zespole Szkół w Iwanowicach. Projekt został dofinansowany ze środków Urzędu Gminy przeznaczonych na zadanie publiczne pn. „Dofinansowanie dodatkowych zajęć dla dzieci i młodzieży z terenu Gminy Iwanowice na rok 2016”.