Program rozwoju uczniów i nauczycieli w Gminie Iwanowice
Priorytetem działalności Wyższej Szkoły Humanitas w obszarze pedagogiki jest kształcenie kadry pedagogicznej w nowoczesny i zgodny z oczekiwaniami obecnego społeczeństwa sposób. Stawiając sobie powyższe pytania, Wyższa Szkoła Humanitas stworzyła inicjatywy o najwyższych standardach i wdraża je z widocznymi efektami, m. in.:
-
-
- powołała do życia Instytut Innowacyjnej Edukacji (IIE) – pierwsze w regionie centrum stwarzające przestrzeń do współpracy ekspertów z zakresu nowoczesnego kształcenia z całego kraju,
- realizuje blisko czterdzieści projektów unijnych, zapraszając do współpracy tych, którzy chcą tworzyć nową jakość kształcenia, należeć do grupy liderów, która wyznaczać będzie standardy i trendy w edukacji – to dla nich WSH opracowała i z ogromnym powodzeniem realizuje cykl projektów „Eksperci programowania”.
-
Gmina Iwanowice, do grona liderów, dołączyła dzięki adekwatnemu wykorzystaniu środków unijnych. Do udziału w projekcie „Eksperci programowania w podregionie krakowskim”, współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014 – 2020, Gmina skierowała 204 uczniów i 18 nauczycieli z następujących szkół:
-
-
- Szkoły Podstawowej im. Św. Jana Bosko w Celinach,
- Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Iwanowicach,
- Szkoły Podstawowej im. Ks. Jana Twardowskiego w Widomej,
- Szkoły Podstawowej im. Szarych Szeregów w Sieciechowicach,
- Szkoły Podstawowej im. Wojska Polskiego w Damicach,
-
zaś w ramach całego projektu, w tym z gminy Iwanowice, wsparciem objętych zostało:
-
-
- 36 szkół podstawowych,
- 137 nauczycieli,
- 1 946 uczniów edukacji wczesnoszkolnej z 6 gmin podregionu krakowskiego.
-
Uczniowie klas 1-3 w trakcie zajęć pozalekcyjnych:
-
-
- nauczyli się podstaw programowania z użyciem programów Scratch, Scratch Jr i Baltie,
- rozwinęli kompetencje informatyczne, myślenie komputacyjne, zdolność do kreatywnego rozwiązywania problemów i myślenia algorytmicznego, a wszystko to dzięki zajęciom z użyciem maty edukacyjnej i klocków LEGO WeDo 2.0.
-
Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej w trakcie przeprowadzonych dla nich w ramach Projektu szkoleń:
-
-
- zostali przygotowani do prowadzeniaz uczniami zajęć z podstaw programowania,
- zdobyli umiejętności z zakresu efektywnego wykorzystywania narzędzi informatycznych w edukacji wczesnoszkolnej.
-
O rozwój zawodowy nauczycieli Wyższa Szkoła Humanitas dba również poza Projektem, oferując im szeroką gamę szkoleń i studiów podyplomowych. Obok środków unijnych, Uczelnia pozyskuje środki finansowe przeznaczone przez kuratorów oświaty na doskonalenie nauczycieli, by w organizowanych przez nią szkoleniach, nauczyciele mogli brać udział również nieodpłatnie.
Oprócz wartości bezcennych, wpisanych w cele tego 2 – letniego Projektu, jakie jego realizacja pozostawi po sobie w Gminie:
-
-
- zwiększenie kompetencji nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w zakresie nauczania programowania,
- podniesienie umiejętności programowania wśród uczniów klas 1-3,
-
w wymierny sposób zwiększy się również potencjał techniczno – dydaktyczny szkół objętych wsparciem, bowiem po zakończeniu Projektu, w placówkach pozostanie zakupiony sprzęt:
-
-
- tablety,
- maty edukacyjne,
- zestawy klocków LEGO WeDo 2.0,
- kamery USB.
-
Wartość sprzętu zakupionego w ramach projektu dla biorących w nim udział szkół i zespołów szkolno-przedszkolnych podregionu krakowskiego wynosi 522 480 zł.