W dniach od 15 lipca 2019 do 19 lipca 2019, Gminne Centrum Kultury i Bibliotek w Iwanowicach zorganizowało I Turnus Letniej Półkolonii dla dzieci z Gminy Iwanowice.

Pierwszego dnia odwiedziliśmy Muzeum Regionalne w Iwanowicach, po którym oprowadził nas Kustosz – Pan Adam Miska. Następnie, wspólnie z Panem Adamem, udaliśmy się do zabytkowego Kościoła w Iwanowicach. Podczas tej wycieczki, usłyszeliśmy wiele ciekawych historii, jak ta że dawniej można było dostać się do krypt znajdujących się za ołtarzem, przez małe okienko na tyłach kościoła, które dziś jest pomniejszone i teraz nawet małe dziecko nie jest w stanie się przez nie przecisnąć.

W środę wybraliśmy się do Krakowa, do Biblioteki Jagiellońskiej. Tam, wraz z przewodnikiem poznaliśmy zakamarki tego ogromnego budynku, do których zwykły czytelnik nie ma dostępu. Odwiedziliśmy magazyny, w których znajdują się nie tylko książki ale również czasopisma wraz z załączanymi do nich gadżetami (samochody, szkielety, zabawki itp.) – znajdują się one w Bibliotece Jagiellońskiej ponieważ Biblioteka ta ma obowiązek gromadzić i archiwizować wszystkie książki i czasopisma wydawane w Polsce. Każdy wydawca ma obowiązek przesłać, do tejże Biblioteki dwa egzemplarze każdego wydanego tytułu. Na dzień dzisiejszy Biblioteka Jagiellońska posiada 5 979 285 woluminów. Ponadto mogliśmy obserwować w jaki sposób książki z magazynów przemierzają drogę do czytelnika. Są one przewożone w specjalnych wózkach na książki, a regały biblioteczne przesuwają się – żeby można było blisko siebie je postawić a w razie potrzeby zrobić miedzy nimi przestrzeń, aby móc wyciągnąć odpowiedni egzemplarz. Potem, spacerem przeszliśmy do Rynku Głównego, a stamtąd ruszyliśmy w stronę Nowego Kleparza, gdzie wsiedliśmy w autobus, który zawiózł nas z powrotem do Iwanowic. To był dzień pełen wrażeń – wyczerpujący ale i pouczający.

W czwartek odbyły się zajęcia szycia z Panią Agnieszką Cieklińską, dzięki której każdy mógł uszyć sobie Misia. Bardzo dziękujemy za to doświadczenie.

W piątek pojechaliśmy do Kina za Rogiem w Michałowicach gdzie oglądnęliśmy bajkę pt. “Gnomy rozrabiają”, która chyba wszystkim przypadła do gustu. Po filmie poszliśmy do restauracji “Libero” na pyszną pizze. Najedzeni i zrelaksowani wróciliśmy do Iwanowic. Popołudniu nie pozostało już nic innego jak podsumowanie całego tygodnia oraz pożegnanie z dziećmi, które nie będą uczestniczyć w kolejnym turnusie półkolonii.

Bardzo Wszystkim Uczestnikom dziękujemy za ten wesoły, wspólnie spędzony czas. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z tych wydarzeń.