W dniach: 23- 29 sierpnia 40 uczniów ze Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Sieciechowicach wzięło udział w półkoloniach zorganizowanych w ramach projektu: „Organizacja wolnego czasu  dzieci i młodzieży w czasie ferii i wakacji”. Projekt był sfinansowany przez gminę Iwanowice, Radę Rodziców i częściowo wkład własny uczestników. Zajęcia wakacyjne były organizowane już po raz drugi  i niezmiennie cieszyły się dużym zainteresowaniem uczniów. Planując czas wolny dzieci postawiliśmy głównie na aktywne formy wypoczynku. Wstępem do zajęć wakacyjnych były warsztaty dziennikarskie, które przygotowało dla nas GCKiB w Iwanowicach. Dzieci były w czasie ich trwania bardzo kreatywne, za co pochwaliła je pani prowadząca zajęcia. Miały okazję poznać tajniki pracy dziennikarskiej, nakręcić telefonem komórkowym własne filmiki, opatrzyć je komentarzem, a potem zaprezentować innym.

W środę 23 sierpnia byliśmy na basenie w Miechowie. Dzieci miały okazję sprawdzić swoje umiejętności pływackie i oddać się rozkosznym zabawom w wodzie. Po basenie był czas na lody i inne smakołyki. Kolejny dzień spędziliśmy na wycieczce. Odwiedziliśmy Centrum Nauki Leonardo da Vinci w miejscowości Podzamcze. Obejrzeliśmy najpierw wystawę, pobawiliśmy się w pięknym ogrodzie doświadczeń na zewnątrz, a potem wzięliśmy udział w warsztatach, na których każdy uczeń miał okazję własnoręcznie wykonać, pod kierunkiem instruktora, swoje mydełko o zapachu różanym. Następnie zwiedziliśmy zamek w Chęcinach, wykonaliśmy pamiątkowe zdjęcia przy armatach i na ruinach zamku i z plecakami pełnymi pamiątek wróciliśmy do Sieciechowic.

W kolejny dzień odbyła się piesza wycieczka po naszej okolicy. Zaczęliśmy od zjedzenia przepysznych lodów w naszym miejscowym „Groszku”. Po takim zastrzyku kalorii pokonaliśmy około10 km, podziwiając otaczający nas  przepiękny krajobraz, pokonując bardzo ciekawy wąwóz lessowy i inne osobliwości przyrodnicze naszego regionu. Po dość wyczerpującej wędrówce w szkole czekały na nas grillowane kiełbaski i napoje chłodzące. Po takim wysiłku smakowały wybornie. Dziewczynki z podstawówki „połknęły” bakcyla dziennikarskiego i cały czas kręciły zabawne filmiki dokumentując swoje przeżycia. Czwarty dzień nazwaliśmy „Dniem artystów”. Dzieci miały możliwość rozwijania swoich wszechstronnych talentów plastycznych i muzycznych. Było lepienie z masy solnej, malowanie kamieni oraz rysowanie kolorową kredą na asfalcie przed szkołą, karaoke oraz zabawy przy muzyce. Na koniec był oczywiście poczęstunek.

Ostatni dzień upłynął pod znakiem sportu. Na boisku sportowym nauczyciele wf przygotowali dla dzieci szereg sportowych atrakcji od konkursów, wyścigów aż po sportowe rozgrywki. Było dużo ruchu i dobrej zabawy. Na koniec wszyscy otrzymali pamiątki- niespodzianki oraz zdrowy poczęstunek składający się m. in. z owoców i innych smakołyków.

Pięć dni upłynęło bardzo szybko, wszyscy świetnie się bawili i mamy nadzieję, że za rok również będziemy mogli w podobny sposób spędzić wolny czas.